Impact Analyse

In het speelveld heb je slechts 6 strategische pionnen nodig

Om supergrootmeester te zijn en het schaakspel te winnen

  1. Mindset.
  2. Professionalisering vakmanschap.
  3. Teamontwikkeling.
  4. Klantgedrevenheid.
  5. Strategische marktbewerking.
  6.  Interne- en externe communicatie.

Dat zijn dan ook dé 6 onderwerpen die in dit samenwerkingstraject aan bod komen. De impactanalyse is bijzonder waardevol bij het:

  • Opsporen van de blinde vlekken, zodat je een optimalisatieslag kunt uitvoeren.
  • Aanscherpen van de klantreis, zodat je met minder moeite méér omzet realiseert en ambassadeurs creëert.
  • Vergroten van het werkplezier van je medewerkers, zodat ze trots zijn op de organisatie waar ze voor werken.

De impact analyse kent drie speelfases:

De opening; Oriëntatie en draagvlak

Op managementniveau bespreken we de aandachtspunten. Daarbij bepalen we ook het aantal observatiedagen en plannen we de kick-off. Tijdens de kick-off presenteren we samen wat de medewerkers mogen verwachten. Zo’n introductie is waardevol én onmisbaar. Het creëert een positief draagvlak en is de fundering van wederzijds vertrouwen. Dé basis van onze samenwerking.

Het middenspel: Nullijn vaststellen door observeren

Ik infiltreer op een positieve manier en word één van jullie. Ik loop mee om de (huidige) werkwijze van de medewerkers te observeren. Ik interview alle betrokken medewerkers individueel, zodat ik inzicht krijg in hun DNA, gedrag én communicatiestijl. Waar lopen zij momenteel tegenaan? Wat zijn hun persoonlijke leerdoelen? Wat kan volgens hen beter? Hierbij neem ik zowel het werkproces als de huidige klantenreis onder de loep. En kijk ik zowel naar het team als naar de individuen.

Naast deze feitelijke observatie ontvang je verder aanvullende vragen, zodat ik een compleet beeld heb van jullie huidige werkwijze. Die werkwijze vormt het vertrekpunt van het eventuele trainingsprogramma.

Het eindspel:  Impact Analyse en verbeterkansen (optimalisatie)

Na de individuele – en teamobservaties presenteer ik mijn impact analyse. Daarbij betrek ik bovendien jullie aanwezigheid op social media. Ik communiceer mijn bevindingen en voorzie je van een tactisch en strategisch optimalisatieadvies.

Resultaten

  • Shift in mindset, waarbij het team weer denkt in mogelijkheden en kansen.
  • Professionalisering vakmanschap door training en interne kennisuitwisseling.
  • Persoonlijke groei en krachtiger team dankzij een (h)echte samenwerking.
  • Stijging klantentevredenheid door verbetering van de klantreis en een grotere betrokkenheid.
  • Strategische marktbewerking door verrijkte klantprofielen.
  • Verbetering interne- en externe communicatie door training en de welbekende spiegel.

Zoals eerdere opdrachtgevers zeggen

“Claudia heeft in ons Coface College meerdere trainingen verzorgd gericht op externe communicatie. Daarna heeft ze ons gecoacht tijdens onze huntingdays." De energie die ze uitstraalt, de onconventionele aanpak en haar enthousiasme zijn aanstekelijk. Out of box? ...lees verder

Nee, er is geen box bij Claudia! Uit je comfortzone? Jazeker, dat krijgt ze bij iedereen voor elkaar. Als je beweging wilt in je organisatie, communicatie als je beste vriend wilt gaan zien en bovenal een leerzame en leuke dag wilt hebben, dan ben je bij Claudia aan het juiste adres. Wat een heerlijk mens!”

Coface Breda

"Eind 2019 voor het eerst met Claudia in contact gekomen via een bevriende zakenpartner Tijdens dit gesprek werd mij al  snel duidelijk dat Claudia wel eens veel toegevoegde waarde zou kunnen leveren aan het ombuigen van onze organisatie op het vlak van attitude verbetering en interne communicatie." ...lees verder

Wij hebben samen een plan van aanpak opgezet en zijn in 2020 gestart met de samenwerking. De doelgerichte en open aanpak van Claudia heeft ervoor gezorgd dat het team de benodigde input heeft gekregen om zichzelf en de collega’s te verbeteren op het vlak van positieve mindset en onderlinge communicatie.

Claudia veroorzaakte in eerste instantie een storm maar door haar persoonlijkheid en directe manier van communiceren wist zij de mensen te overtuigen en mee te nemen in een andere koers. De welbekende spiegel voorhouden en tevens mensen laten meedenken over een oplossing is een absolute kracht.

Ik wil Claudia bedanken voor haar inzet en professionele omgang met mens en cultuur."

LION Group

“Claudia heeft met haar energie, kennis en kunde, maar vooral door te doen, ons team in Twente in beweging gebracht. Door haar training en directe en persoonlijke benadering, zien onze adviseurs het plezier en het nut van telefonische communicatie weer.” 

UWV Werkplein Twente

Staat op jouw speelbord al een winnende opstelling? Of zijn er nog pionnen te promoveren?

  • Is “ja maar” of “we hebben het altijd zo gedaan” een veelgehoorde uitspraak?
  • Kan de toolbox van jouw medewerkers aangevuld worden?
  • Heerst er onrust in de teams? Onderling of met elkaar?
  • Krijg je weleens klachten of verdwijnen klanten gewoon?
  • Doe je maar wat op social media? En stuur je onregelmatig nieuwsbrieven?
  • Komt het voor dat niet iedereen op het juiste moment over de juiste informatie beschikt?

Mijn advies: is je antwoord op een of meer vragen een ja, geef mij dan ook een ja en pak die winst. Je klanten, je medewerkers en je CFO zullen je dankbaar zijn.

Ja, wij gaan voor WINST